Güzel görelim, güzel bakalım, güzelleşelim...


O kadar çok blog ve web sayfası geziyorum, o kadar güzel fotoğraflarla karşılaşıyorum ki resmen şu sıralar başım dönmüş vaziyetteyim.
Flikr’a çektiğim fotoğrafları yüklüyorum sonra başkalarının fotoğraflarına bakmaya başlıyorum, kendi çektiklerimden utanıyorum. Beğendiğim fotoğraflara o kadar uzun bakıyorum ki sanki zihnime kazınacak ve bende ona benzer birşeyler çekebileceğim. İnsanların tarzlarına bakıyorum, ne tarz fotoğraflar çekiyorlar, nasıl renkleri seviyorlar, nasıl kompozisyonlar kuruyorlar… Sonra hangi fotoğraf makinası ile çekmişler fotoğrafı ona bakıyorum, lensi anlamaya çalışıyorum. O fotoğraf makinası ve lens ile çekilmiş diğer fotoğrafları tarıyorum bu sefer… Hııımm diyorum demek bu lens ile bu tarz fotoğraflar çekilebiliyor… Babam hep der ; arkadaşın senden ileride olsun ki sende kendini onun yanına taşımak için uğraş.. Ben galiba hep kendime çok uç hedefler koyuyorum ve sonrada kendime eziyet ediyorum. Çektiğim fotoğrafları kıyasladığım fotoğraflar, bildiğin bu işin eğitimini almış, yıllardır bu işi yapmış, gece gündüz bu konuda çalışmış kişilerin fotoğrafları… Sen kimsin…

Neyse diyeceğim o ki bugün İsveç’li bir fotoğrafçı olan Anna Kern’in fotoğraflarını paylaşmak istedim sizinle. Fotoğraflar çok güzel, konsept harika, detaylar şirin… İlham verici bir sürü şey gizli herbirinde, bakmış olmak için değil görerek bakmak lazım herşeye…
Baktıkça güzelliklere güzeli arıyor gözler, sonra köşede bucakta bile kalmış olsa onu keşfediyor, bazen bir pazar tezgahında, bazen kurumuş dallarda, bazen sıvaları dökülmüş bir duvarda…
Güzeli gördükçe güzelleşiyor insan, neşeleniyor, ışıldıyor…












In these days,  I am visiting blogs and web pages and I come across a lot of beautiful photos..
I upload my photos to my flickr account and then look at other people's photos and I am ashamed of my photos..

I examine every photos which is my favorite.  I'm looking at a picture for a long time and so it will be etched in my mind that I can take photo something like that.
When I like a photo. I am looking its composition, colors harmony,  which used the machine? which used the lens?....

My dad always says ; you should choose a friend that they should be front of you. so  you can improve yourself  with own self-effort ..

I think to myself and then I  have always put the most extreme targets and this is a  torment to myself. I compare my photos with a profesional Photographer that you know who have been trained in this work, have done this job for years, worked day and night about it ... Who are you ...

Anyway today I wanted to share with you pictures of a Swedish photographer Anna Kern. Photos are very beautiful, wonderful concept, ... inspiring,  a lot of cute details hidden in each photos.



14 yorum :

  1. Yok o kadar da değil,şimdi flickr'dan baktım çekimler çok başarılı.Plaj şemsiyelerine bayıldım :)))

    YanıtlaSil
  2. Aynı takıntı ben de var.Flickrda bakıyorum bakıyorum... Yalnız o fotoğrafların çoğu stüdyo ortamı yaratılarak çekilmiş,hani şu şemsiyeler,ışıklar falan. Bizim eve geldiler de iyice baktım :)Bir de phtoshoplular,yasal proğramlar 1.000 TL.den başlıyor NoHut'um :( Bir de raw var ki hiç sorma ... Bimem anlatabildim mi ? Sen de çok başarılısın hiç merak etme ,doğru yoldasın ve kolay gelsin !

    YanıtlaSil
  3. içim açıldı ve yalnız değilsin fotoğraf takıntısında ama senin fotoğrafların zaten güzel, zamanla istediğin yerde görürsün kendini eminim .)

    YanıtlaSil
  4. benim de içim gidiyor bir çok fotoya, ben kendi makinemi bile tam kullanamazken evimin şööyle güneş görüyor diyeceğim bir odası bile yokken daha çook ışık yansımalı fotoğraf çekerim (maaesef) o yüzden elimden geldiğince çok bakmamaya çalışıyorum yoksa saatlerce bakakalırım....

    YanıtlaSil
  5. gerçekten profesyonel olmanın bazı dezavantajları olduğunu düşünüyorum. her fotoğrafın nasıl çekildiğini, onu nasıl elde edileceğini bildiğinizden hayal gücünüzü sınırlarsınız. fotoğraflarınız zaten çok başarılı, öyle renkli ve can alıcılar ki, insanın kadrajınıza bakıp gülümseyesi geliyor :) umarım acemi ruhunuzu hiç kaybetmezsiniz, tüm fotoğraflarınız düşleriniz kadar parlak olsun dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Güzelliğin sırrı sadelik ve basitlikte mi acaba ne kadar sakin mekanlar..

    YanıtlaSil
  7. Ben de kimi zaman düşünüyorum böyle, ve bir süre geçtikten sonra bakıyorum; o beğendiğim fotoğraflar gibi değil ama daha başarılı çektim diyorum. Böyle böyle gelişiyoruz inşAllah :)
    He bir de şu var ki senin fotoğrafların gerçekten çok güzeller, ve farklılar :) Ellerine sağlık, yenilerini görmek ümidiyle..

    YanıtlaSil
  8. güzeli gördükçe güzelleşiyor insan..nekadar doğru..ben de çok sık bakıyorum inan yabancı bloglardan kafamı kaldırmıyorum çünkü çok ilham verici hepsi, içerikleri malzemeleri çok zengin..ama biliyormusun senin fotoğrafların da en az onlar kadar güzel..

    YanıtlaSil
  9. Bir işi çok iyi yapmak cesaret ve sabır işi'dir. Fotoğraf çekiminden aldığın keyif, bir gün seni en iyi noktalara taşıyacaktır eminim. Şimdiden bile bu işi iyi yapıyorsun diyecek tecrübeye sahip değilim ama görünen o ki göz var, nizam var. Ben senin fotolarına bayılıyorum. Doğru yoldasın cafeNohut'cum. Zevkle takip ediliyorsun ;))

    YanıtlaSil
  10. Baskalarinin yaptiklarina bakarak ilham alman cok dogal, zaten olmasi da gereken de bu bence. Iyi yapilmis isleri gorunce heyecanlanip nerelerde olmak istedigini daha iyi anliyorsun ve daha cok calismak icin motive oluyorsun. Ben de bu ara Pinterest 'e takildim. Harika fotograf bloglari ve sitelerine ulasabiliyorum Pinterest.com'dan. Hatta dun bununla ilgili bir yazi yazmistim: http://hepyesil.blogspot.com/2011/08/pinterest.html
    Bu arada bence de cektigin fotograflar cok guzel, eminim cok daha da guzelleseceklerdir boyle giderse..
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  11. bu postu ben mi yazdım dedim bir an:) aynı hislerdeyim. ben bir de kendimi yiyeceğim diye fotoğraf bakmıyorum, ne saçma değil mi?

    YanıtlaSil
  12. Söylediğin gibi onlar bu işin eğitimini almış ve yıllardır yapıyorlar.Ben çok seviyorum Sen'in fotoğraflarını ve ne kadar emek verdiğin ortada...
    Sen kimsin ki diyerek Kendine haksızlık etme :)
    Öpüyorum , kocamaaan...

    YanıtlaSil
  13. so tender and light)))

    YanıtlaSil
  14. Haftasonu sağ kolum çok ağrıdığı için ne fotoğraf çektim ne de bilgisayarı açtım. O yüzden ancak şimdi Cevap yazabiliyorum. Herkese çook teşekkür ederim ne kadar yüreklendirici şeyler yazmışsınız..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...