Mini Mini Cheesecake'ler yaptım - Mini Blackberry Cheesecakes


Plan plan plan… Haftaiçi full iş yerinde olunca haftasonları pek değerli oluyor ve eğer önceden ne yapacağını planlamazsan heba olup gidiyor.

Son birkaç aydır buraya da devamlı yazdığım gibi hem havaların bunaltıcı sıcaklığı hem de genel düzensizlik yüzünden hiç bir şey üretemez hale geldim. Normalde haftaiçi akşamları birşeyler yapar, haftasonu da fotoğraflardım, ya da balkonda habire birşeyler boyardık! Komşular da merak etmiştir, hayırdır bunlar ne zamandır maskeleri takıp boya işine girişmedi diye…



Neyse işte, geçtiğimiz hafta kendi kendime and içtim bu haftasonu kaytarma, kendini zorla birşeyler yap diye…  Cuma işten çıktım yolumun üstünde bir manav var, biblo gibi sebzeler, meyvalar, insan börülceye bakıp iç geçirir mi?? Her geçişte imreniyorum birşeylere. Baktım bu sefer harika böğürtlenler koymuş tezgaha dayanamadım aldım ama ne yapacağımı bilmeden. Eve geldim tabi tüm haftanın yorgunluğu, yemekten sonra koltukta uyuya kalmışım. Zar zor açtım gözlerimi kalk Ayda dedim bir duş al kendine gel, mayışma dik birşeyler, bir iki bulut yastık kestim, sonra ilk kez bir etek dikmeye yeltendim hem de kendim için, onu teyelledim bıraktım, hediye bir mama önlüğü diktim saat oldu 3... eee ben yarına ne yapacağım, hem bu böğürtlenler ne olacak!!!  Bir karış suratla, tatmin olmamış bir halde yattım uyudum…


Sabah uyandım elimde ipad, pinterestte böğürtlenli tarifler arıyorum. Aaa dedim pavlova yapayım ben… Kahvaltı, malzemeler için market, hadi sonra tekrar duş derken hop mutfaktayım… Valla tarifi aynen uyguladım… Bir saat pişirdim, sonra fırının kapağı azıcık açıkken soğumasını bekledim falan ama olmadı, iğrenç yapış yapış, ayy saçma bir şey oldu, direk çöp yani… Kaldım mı elimde hem böğürtlenler hem de pavlova için hazırladığım krema ile!!! Boşa gitmiş koskaca bir cumarteside cabası…




Akşam dikişlere devam ettim ama bir yandan da kafamın içinde planlar ne yapsam ne yapsam… İşte o sırada hamarat Muazzez’in mini cheesecakeleri ile karşılaştım instagramda. Şu teknoloji ne güzel bir şey… @tanerinesicheesecake hesabında adım adım öyle güzel anlatmış ki tarifi kafamda planlar ve görev edinmişliğin verdiği huzur ile gittim bu sefer yatağa…



Sabah erkenden kalktım, hadi yine markete gittim, malzemeleri aldım, kahvaltıyı hazırladım, Funda’yı uyandırdım, sonra yine duş ve mutfak! ( Tüm haftasonu toplamda 5 kez falan duşa girdim çıktım sanırım) Bizim mutfak küçük, öyle kapı pencere açılıp hava alınacak yer de yok, fırın da turbo fırın değil (bence palvova olayında fırın suçlu ama ben yine de seviyorum kendisini)  ısıyı dışarıya veriyor epeyce, yani öyle zor şartlar altında çalıştım ki size anlatamam ama yılmadım, inat ettim. Funda’nın delirdin mi kaç saattir mutfaktasın laflarını kaale bile almadım.


Neticede tam da istediğim tatmin duygusunu yaşadım ya o bana yetti. Yani dedim, emek olmadan mutluluk yok, ne kadar ekmek o kadar köfte lafını da kim söylemişse ne doğru söylemiş…

Muazzez çikolatalı yapmıştı cheesecakeleri, ama benim elimde pavlova kreması olduğu için ben onu kullandım. Hava böyle sıcak olmasaydı bu kadar hızlı hareket etmek zorunda kalmayacaktım erimesinler diye .  Buzdolabı da derin donduruculu değil o yüzden fazla donmadan çıkartmak zorunda kaldım dolaptan ki fotoğraflarını çekebileyim. Böğürtlenler bir iki pozdan sonra mayışmaya başladı, üstteki krema eridi ben kan ter içinde kaldım ve normalde 200 küsür poz fotoğraf çekebilecekken 90 da bitirdim olayı… Birde dedim ki keşke macro bir lensim ve tripodum olsaydı… 


Ayyy amma uzun bir giriş yaptım, okuduysanız iyi…

Ben buraya tarifi yazacağım ama siz kesinlikle Muazzez’in hesabına ve bloguna bir göz atın. Harika şeyler yapıyor... 

Malzemeler;

Tabanı için;
1 ½ paket kepekli Büskivi
50 gr. Tereyağ

Ortası için;
400 gr. Labne
½ su bardağı toz şeker
200 ml. Krema
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yumurta

Üst Kreması için;
200 ml. Krema
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya

En üstü için ;
Taze böğürtlen ve nane yaprakları

Yapılışı; Kepekli bisküvileri rondoda un haline getirip içine erittiğimiz tereyağını ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Silikon muffin kaplarına birer çorba kaşığı kadar bu karışımı dağıtıyoruz sonra da  su bardağının altı ile güzelce sıkıştırıp buzdolabına koyuyoruz ki biz orta kısmı hazırlarken onlar hafif donsun, krema ile birbirine karışmasın.  Ortadaki krema için labne ile şekeri tel çırpıcı ile karıştırıyoruz, nişasta ve kremayı da ilave edip bir 20 sn kadar daha karıştırdıktan sonra yumurtaları teker teker ilave ediyoruz ve bu sefer yaklaşık 2 dakika çırpıyoruz.

Tam bu sırada fırını açıp 175 dereceye getirmeyi unutmayın.

Dolaptan muffin kaplarını çıkartıyoruz fırın tepsisinin içine dizip üstlerine iç kremayı ilave ediyoruz. Fırın tepsisinin içine de yarısına kadar su konuyor ki bu buhar yaparak cheesecakelerin çatlamasına engel oluyormuş. Neyse tepsiyi fırına koyuyoruz ve bekliyoruz ki pişsin. Muazzez 20 dakika demiş ama benim fırında yaklaşık 30 dakika falan oldu. Hatta ilk seferdekiler birazcık fazla kızardı, ikincileri daha güzel pişirdim.
Pişen cheesecakeleri bir süre dışarıda soğuttuktan sonra dolaba aldım. Benim krema dünden hazır olduğu için bu sürede gittim bir çanta diktim, arada yine duş aldım. Ama siz kremayı yapın, zaten çok basit, krema ile pudra şekeri ve vanilyayı çırpıyorsunuz o kadar. Onu da dolaba koyun ki birazcık katılaşsın. Ben akışkan olmasını istedim sonra üzerine birazcık süt ilave ettim ama siz yapmayın benimki cıvık oldu fotoğraflardan da anlaşılacağı üzre…

Neyse sonuçta ne zamandır denemek istediğim mini cheesecakekleri denemiş oldum. Hani birkaç yıl önce yaptığım bir çilekli cheesecake vardı işte o zamandan beri böyle küçüklerinden yapmak istiyordum kısmet bu hastasonunaymış.

Tabii en güzel yanı kahve işliğinde bu güzelleri yemekti. Hiç baymıyor 3 taneyi bir nefeste yiyebiliyorsunuz. Tabii bu iyi mi kötü mü bilemedim!!!




You know, I'm at the office during all week and I want to spend my weekends the fullest... Last 2 months, I could not do any plan for weekends because of the hot weathers and my vacation... It was difficult to sew something or spend time at the kitchen...

But last week, I was quite determined to try new somethings...

I tried to bake Pavlova on Saturday but the result was a complete disaster. I did not give up! I had delicious blackberries and cream which was prepared for Pavlova!

While I was thinking what can I bake???  I came across mini cheesecake recipe on instagram.
You can see all steps here. Unfortunatly it is in Turkish language but images tells everything...


Ingredients;

Crust;
1 ½ packages of Graham cracker crums
50 g. Unsalted butter

Filling;
400 g. Labne (yogurt cheese)
½ cup granulated sugar
200 ml. Cream
2 tbs corn starch
2 eggs

Topping;
200 ml. Cream
2 tbs powder sugar
1 package vanilla

To the top of ; Fresh balckberry and mint

In a medium bowl, mix graham cracker crumbs with melted butter. Press onto bottom of silicone muffin cups ( about 17 pcs.).  
While you are preparing  the filling, put the muffin cups to the fridge for freezing.

And preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C).

In a large bowl, beat yogurt cheese and sugar until fluffy add corn starch and cream, continue mixing and then mix in the eggs one at a time, mixing just enough to incorporate. Pour this filling into the prepared crust inside muffin cups.


The most important tip is; You should fill with water the tray of muffin cups halfway . This will prevent cracking of cheesecakes…

Bake in preheated oven for 1/2 hour. Turn the oven off, and let cake cool for 5 to 6 hours.

For topping; Mix all ingredients, cream, powder sugar and vanilla until smooth and leave to fridge.
While service;  spread the cream onto cheesecakes. Garnish with mint leaves and blackberries...


I hope you like it…






54 yorum :

  1. Böğürtlenler tam yerini bulmuş...ellerine, fırınına ,muazzeze sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çook teşekkür ederiz efendim ekip olarak...

      Sil
  2. Ben o fotoğraf karelerinin güzelliğinden keki ikinci plana attım iyi mi.Nasıl güzel nasıl net,nasıl temiz kareler bunlar Ayda.Tarif güzl pişiren servis yapan güzel fotoğrafçı hepsinden güzel.Hani blogun hakkımda kısmında diyorsun ya ben ne açsıyım,ne dekarotor ne fotograçı diye.Bence hepsisin ,ama benim gözümde sen harika kareler yakalayan hatta onları konuşturan bir fotoğrafçısın.Ellerin dert görmesin.Hem bu kadar güzel pişirdiğin hem de bu kadar lezzetli çektiğin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ben ne diyeyim şimdi, nasıl teşekkür edeyim sana!!! Ne güzel şeyler yazmışsın, ne desem ne kadar teşekkür etsem az...
      Öpüyorum seni...

      Sil
  3. Benim tam bir cumartesim bile yok, cumartesi 13:30'a kadar çalışıyorum maalesef. Zaten cumartesi işe gittikten sonra kaçta çıktığının bir önemi olmuyor. :)) Madar olup gidiyor güzelim cumartesi anlayacağın.
    Mini mini'lerine, masa örtüne, kahve bardağına bayıldım! Afiyet olsun, tabii kaldıysa. :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençken çalış be Ersin, boşver, bir iki yıla değiştirirsin işini, inşallah da cumartesilerin sana kaldığı bir iş bulursun. Bol bol yapı marketleri gezer harika projelerle bizi mest edersin.
      Ben sen yaşlarda oohh nerde akşam orada sabah, vur patlasın çal oynasındım:)) Herşeyin bir zamanı varmış yani!! Tadını çıkart... Bu arada yok kalmadı:(

      Sil
  4. Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık. Ben ilk başta cupcake sandım meğerse oldukça orijinal bir tarifmiş. Fotoğraflarınız da her zamanki gibi çok profesyonel. Merak ediyorum, arka fonun beyazlığını sağlamak için ekipman lightbox vs. kullanıyor musunuz çekimlerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüsü pek şirin bunların, yemesi de zevkli:)
      Arka fon derken?? yani lightbox kullanmıyorum, ama mesela burada arkada hobi dolabım vardı, orası karışık görünüyordu, görünmesin diye beyaz köpük koydum:)

      Sil
  5. hani son zamanlarda bi şarkı var manasına takılma nakarat sözüne takıl
    'n'aparsan yap,n'aparsan yap!
    şahane yapıyorsun
    iyi ki varsın
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sonuna kadar olumayi basaranlardanim :) yaptigina degmisbfotograflardan lezzetini kavrayabiliyorum burdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlılığım hiç çekilmeyecek, her şeyi böyle detaylı anlatıyorum işte. Bu yüzden telefonda mesajı whatsaapı hiç sevmem:))
      Çoook teşekkür ederim sabrın için:)

      Sil
  7. Nutkum tutuldu fotoğrafları görünce zaten çok beğenirim çektiklerini ama bu karelerden sonra aşık oldum diyebilirim :) renkler sunumlar,o biblo gibi kekler hepsi harika , umarım bize bu güzellikleri sunacağın enerjin hep olur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Meltem, bazen seviyorum fotoğraflarımı bazen sinir oluyorum. Bunlar bonus gibi oldu, ışık güzeldi, ben de çekerken çok zevk aldım, eğer erimeselerdi sonsuza kadar fotoğraflayabilirdim:))

      Sil
  8. fotoğraflara mı bakayım mini cheesecakeslere mi bilemedim:) nasıl güzel nasıl şahane kareler öyle,
    aynen öyle eğer h.sonu planlanmamışsa aklında binbir düşünce uçuş uçuşsa insan ne yapacağını bilemiyor, bana da çok olur öyle.. ama yine de cuma akşamı hafif kestirme ile cumartesi ve pazar dolu dolu geçmiş işte.. cumartesiler hiç bitmesin.. pazarları da severim pazartesiler olma sa:) sloganımla noktaladım...
    sevgilerimle,.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Cumartesinin tadı hiç bir günde yok ama değil mi?? Cuamrtesi boşa gidince çok sinirleniyorum, üzülüyorum. Bu sefer pazar verimli geçince sevindim işte:)
      Çok teşekkür ederim yazdıkların için...

      Sil
  9. home decor bloglarında yazıyorlar ya hani, tabak çanakların markasını da çok merak ettik :) ?
    plus
    bari bu sefer, bari o eteğe tutoriol yapsan :(
    (evet izleyici çok şeyi merak ediyor)
    sevgiler,
    bu arada söylemek gerek ki; minikler gerçekten biblo gibi olmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara böyle tarif verdiğimde yazıyordum hep ama şimdi hem unuttum hem de bu kadar uzun yazınca halim kalmadı, aklıma bile gelmedi, nereden alındıklarını yazmak. Gerçi hepsi farklı farklı yerlerden alındığı için gerçekten zor olacaktı. Sen neyi merak ettin sor bana yazayım ben:))
      Dikişleri hep akşamları yaptığım için onları fotoğraflamam hem zor oluyor hem de ben sevmiyorum. Şu seyahat bez torbaları için yaptım öyle adım adım ama aynı gün içinde sıcaklarda bu iş çok zor oldu bir daha kolay kolay yapmam dedim:)) Ama tabii belli olmaz bir ara çoşarım yaparım. Ama kesinlikle kıyafet olmaz bu:)) hiç dikmedim çünkü, hevesim de yok, bu etek uyduruk, olup olmayacağı da belli değil:)
      Yani anlayacağın, sadece iki güne sıkışınca herşey, ancak bu kadar oluyor:) Ama aklımda olsun yine de!!!
      Çook teşekkür ederim...

      Sil
  10. Valla ne diyimm ,süper olmuşlar..Bayıldımm.Maceranıda sonuna kadar okudumm:))

    YanıtlaSil
  11. Enfes gözüküyor Aydacım, emeğinin karşılığını alman en güzeli, bize de çok güzel aktarmışsın, ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ahu! Bu kış sana da yaparım:))

      Sil
  12. Herşeyden önce emeğine çok saygı duydum. Bu resmen amme hizmeti 90 fotoğrafı duyunca sabra, azme, emeğe, okura olan saygıya......, şapka çıkardım. Her bir şey de ayrı ayrı çok güzel! Bir okurun olarak çok teşekkür ediyorum. Gönülden. ♥️♥️♥️👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel ve içten yorum için! Ruhumu okşadın resmen...

      Sil
  13. Çok güzel olmuş neticede :) Ellerinize sağlık.

    Bu kadar sıkıntıya girmeden kremanın içine böğürtlenleri de robottan çekilmiş olarak atıp, basit bi parfe de yapabilirdiniz, hani bir daha böyle bir durum olursa aklınızda bulunsun acizane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hııım evet o da iyiymiş, bu kadar uğraşmazmışım ama elimde daha böğürtlen var, bu haftasonu da onu denerim belki:)

      Sil
  14. sevgili ayda,,ilk defa adinia rastladim,,dogrumu?
    bir solukta okudum,,ne guzel paylasmisin.iyiki almisin bogurtlenleri:)))))))
    goruntuledig kareler,,anlatisin cok hosuma gitti,,
    sevgiler bahcemden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Adım Ayda:))
      Çok çok teşekkür ederim benden de sevgiler....

      Sil
  15. Fotoğraflar o kadar mükemmel ki, tertemiz, ışıl ışıl. . Yaptığın işi titizlikle yapıyorsun. Bu bize de bloğuna da saygı duyduğun anlamına geliyor bence. O yüzden teşekkür ediyorum sana. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzel bir yorum bu böyle çok çok teşekkür ederim eğer öyle hissettirebildiysem...

      Sil
  16. O nasıl kareler görüntü öyle... tablo gibi :)

    YanıtlaSil
  17. sabah sabah görsel şölen:) ellerine,emeğine sağlık Ayda..dört kilo fazlam vardı,ikisi gitti,diğer ikisi gider gitmez denenecek bu tarif:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İradene hayranım Sibel, sen verirsin o iki kiloyu da sonra yaparsın bunları ohh bir yanda kahven bir yandan işlemen...

      Sil
  18. Hersey cok guzel.Yemek takiminizi nerden aldiniz acaba,cok guzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi farklı farklı yerlerden ama çoğunluk Porland'dan :)

      Sil
  19. Sizin içinizdeki bu zarafete hayranım ben. fotoğraflara ayrı bayıldım, keke ayrı, sunuma ayrı.
    Ellerinize sağlık gerçekten :) içim açıldı.

    YanıtlaSil
  20. Serin günlerden sonra İzmir sıcağı bir çarptı ki beni sorma. Klima ile pek samimi olduk. Bir an önce sonbahar gelsin, enerjim yerine gelsin istiyorum. Resimlerin serin bir meltem etkisi yarattı bende. Her detay harika görünüyor. Bir an önce silkelenip eski günlere kavuşsak, ahhh o enerjiyi arar oldum ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayla havasından sonra çok zor olmuştur eve kapanmak tabii.
      Ben de dört gözle bekliyorum serin havaları.. Böyle tembellik hiç hoş değil:((

      Sil
  21. Offf ki ne of !
    Berrylerin hepsi ezelden beri dostum. Ben olsam kek mek yapamadan yer bitirirdim. O kadar seviyorum yani...
    Fotoğraflara mı bakayım,maviş maviş tabak çanağa mı şaşırdım canım Nohutcuğum sen harikasın!
    Ellerine sağlık. Marifet elde gözde be gülüm. Benim macrom da var üçbacaklım da ama kim kuracak ? Ha macroyla bu sabah bahçemin limonlarını çektim hakikaten güzel çıktılar !

    Seni seviyorum ben,içimi açıyorsun. Bi daha İstanbul'a geldiğimde mutlaka görüşelim iki adım benim oğlanla evinizin arası :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Nilgün Abla yaa sen gelsen şimdi yeni işin yeriyle sizinkilerin evi çok çok daha yakın, hemen buluşuruz.
      Dört gözle bekliyorum geleceğin günü:))

      Sil
  22. They look really delicous. I come to visit and taste ;)

    Hugs from Sweden

    YanıtlaSil
  23. Merhaba ayda, yazdıklarını okuyorum yetmiyor bir de yorumları okuyorum. Bayılıyorum resimlerine,yazdıklarına. Daha sık yaz lütfen ve daha cok yeni proje üret

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür edrim nasıl motive edici bir yorum bu böyle:)

      Sil
  24. fotoğraflar o kadar güzel ki, cheesecake'lerin tadını alabiliyorum buradan, ellerine sağlık. hani bir makro lens, bir tripod demişsin ya, ben de eski makinamı sattığımdan beri yeni makina hayalleri kuruyorum şu ara. muhtemelen tek lens alacağım. makinamı aldıktan sonra fotoğrafla ilgili sorularımla taciz edebilirim seni ;p bu arada makinam tok ama güzel bir tripodum var, manfrotto marka. şiddetle tavsiye ederim. öpüldün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet bir ara araştırmıştım tripod, manfrotto en iyilerinden. Sen al makinanı, ne istersen sor, gerçi senin fotoğraflar da süper, artık birbirimizden feyz alırız:)

      Sil
  25. I can't resist!! Looks so good!

    YanıtlaSil
  26. Senden fotoğrafçılık ve sunum dersleri almak istiyorum böhüüü :,(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy estağfurullah, benimkiler de arada tutuyor işte:)

      Sil
  27. İçinde iki cheesecakein durduğu tabak beni benden aldı. Cheesecakeler ayrı tabak ayrı güzel...
    Nedir tabağın markası???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisi acaba sarılı olansa onu yurtdışından almıştım..

      Sil
    2. Lacivert beyaz olan... Ben de lacivert beyaz bir takım almıştım ama bunu görünce benimki gözümden düştü:0

      Sil
    3. Aslında her bir parça farklı farklı yerlerden ama çoğunluk porland:))
      Her an öyle güzel şeyler çıkıyor ki piyasaya özenmemek imkansız:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...